Sirkuspaja ja Sirkussunnuntait osana Lasten luovaa toimintaa Pyhällä

Pyhän kyläyhdistys ry ja Palvelukokeiluja Pyhällä -hanke yhteistyössä Taiga Travels & Productionin sekä paikallisten luovan alan ammattilaisten kanssa toteuttavat lasten luovaa toimintaa Pyhällä syksyn 2018 aikana. Toiminta jatkuu loka-marraskuussa Sirkuspajalla ja Sirkussunnuntailla.

Sirkuspaja ja Sirkussunnuntait on tarkoitettu kaikille sirkuksesta kiinnostuneille lapsille ja nuorille. Ryhmät ovat jaettu alle kouluikäisiin ja kouluikäisiin. Alle kouluikäisten ryhmässä vanhemman läsnäolo on suotavaa, jolloin yhdessä tekemisen ilo on pääasia. Kouluikäisten ryhmässä keskitytään ohjaajan johdolla harjoittelemaan hauskoja sirkustemppuja. Sirkuspajan ja Sirkussunnuntaiden ohjaajana on Heli Mäcklin.

Paikka: Kokoustila Isokuru, Kultakeronkatu 21, Pyhätunturi

Aikataulu:

Sirkuspaja 6.-7.10.

Klo 12-12:45 Alle kouluikäisille tutustuminen sirkukseen

Klo 13:00-14:30 Kouluikäisille tutustuminen sirkukseen

Sirkussunnuntait 21.10., 28.10., 4.11., 11.11.

Klo 12-12:45 Alle kouluikäiset vanhemman kanssa tai itsekseen

Klo 13:00-14:30 Kouluikäiset

Lisäksi 11.11.

Klo 15-16:00 kaikki

Avoin tilaisuus esiintyä ja näyttää opitut taidot. Tilaisuus on täysin vapaaehtoinen ja avoin kaikille sirkuslaisten sukulaisille, ystäville ja tuttaville.

SIrkuspajojen ja Sirkussunnuntaiden ohjaaja Heli on kotoisin Sodankylästä. Hän on osallistunut Suomen Nuorisosirkusliiton järjestämään pedagogiseen ohjaajakoutukseen ja on ohjannut sirkusta Revontuliopistolla parin vuoden ajan. Heli pitää sirkustunteja myös keikkaluontoisesti eri puolilla Lappia. Helin tausta on esittävien taiteiden eri muodoissa yli kahdenkymmenen vuoden ajalta. Sirkus on Helille kuitenkin se kaikista rakkain ja inspiroivin taidemuoto. Vahvimpana periaatteena Helille sirkuksessa on, ettei kenenkään tarvitse mahtua tiettyyn muottiin, vaan oma tyyli on paras tyyli ja se kaikista suurin rikkaus.

Lasten luova toiminta on maksutonta ja siihen ei ole ennakkoilmoittautumista.

Lisätietoja: info@pyhankylayhdistys.fi